קליטת עובד חדש – דיווח במבנה אחיד

Waiting for interview

קליטת עובד חדש – דיווח במבנה אחיד

בעת דיווח ראשון במבנה אחיד, עבור עובד חדש,  כשהכספים לא נקלטים עבורו בקופה, עולה השאלה מי אחראי לטפל בשגיאות הנ”ל, האם המעסיק? הקופה? העובד? הסוכן?

הרבה פעמים הקופות מעבירות את האחריות של כל השגיאות הנ”ל למעסיק (כפי שהיו רגילות לעשות בתקופת טרום המבנה האחיד) אך במסגרת המבנה האחיד הוגדר באופן מפורש מה האחריות של כל אחד מ”השחקנים” הקיימים בשוק הפנסיוני. במאמר זה אנסה לעשות קצת סדר..

שגיאות שהן באחריות הקופה :

אין קופת ביטוח לעובד תחת המעסיק
אין קרן פנסיה לעובד תחת המעסיק
אין קופת גמל לעובד תחת המעסיק
אין קרן השתלמות לעובד תחת המעסיק
הפקדה להצעה שטרם הושלם בגינה תהליך הפקת הפוליסה/חשבון
לא ניתן לקלוט הפקדה בשל אי השלמת מסמכים

 שגיאות שהן באחריות המעסיק:
המעסיק אחראי לבצע בקרה שוטפת וליידע את העובד שעליו להמשיך טיפול מול הקופה

הפקדה לתוכנית מבוטלת
הפקדה לתוכנית מסולקת
אין הסכם לעמית בקרן ותיקה מול המעסיק
ת.ז לא קיימת/שגויה

במידה והעובד הינו לקוח של הקופה (כלומר תוכנית הדיווח קיימת ופעילה לעובד) אזי אחריות הטיפול שייכת לקופה. במידה ולא האחריות עוברת אל המעסיק.

כאשר האחריות היא של המעסיק זה כמובן לא אומר שהמעסיק צריך לטפל בנושא מול הקופה, אלא חלה עליו החובה לבצע בקרה שוטפת וליידע את העובד, שעליו לטפל בנושא בהקדם מול הקופה ובסיום הטיפול לעדכן אותו.

איך ניתן למנוע את השגיאות הנ”ל בעת קליטת עובד חדש?

באזור האישי של המעסיק בפורטל עוקץ פנסיה, כאשר עובד חדש מגיע למקום העבודה, בלחיצת כפתור, ניתן להגיש בקשה למידע לגבי פרטי הקופות של העובד. תוך 4 ימי עסקים מתקבלים נתוני הקופות של העובד החדש.

מה כוללים נתוני הקופות של העובד החדש ?

תאריך הפקדה אחרון ( לצורך המידע האם קופה פעילה או לא לטובת עמידה בצו הרחבה לפנסיית חובה עבור מועד ההפקדה הראשונה )

פרטי הקופה ( ח.פ, קוד באוצר )
פרטי חשבון בנק של הקופה
שיעור הפרשה הקיים לרכיב פיצויים ( האם 8.33% או לא )

עוקץ פנסיה שומרת על זכויות העובדים שלכם ובעיקר מגינה עליכם המעסיקים מפני תביעות עתידיות, כיוון שעם עוקץ פנסיה אתם עומדים בחובתכם בביצוע בקרה שוטפת עבור השגיאות שבאחריות המעסיק.

במידה ואין לעובד החדש קופה – להלן האפשרויות :

1

הצטרפות לקופה חדשה, ושיעביר לכם את פרטי הקופה באמצעות נספח ה1.

2

לדווח לאחת מארבע קרנות פנסיה ברירת המחדל : מיטב דש, הלמן אלדובי, פסגות או אלטשולר שחם.

3

תהליך הבקרה מבוצע, באופן אוטומטי ע”י אלגוריתם ייחודי שפותח במחלקת הפיתוח של עוקץ פנסיה ואינו משאיר מקום לטעויות! כל עוד העובד לא סיים טיפול, הבקרה תמשיך וזאת עד לסיום הטיפול וקליטת הכספים בקופה של העובד. הבקרה מבוצעת תוך 7 ימי עסקים מרגע הדיווח!!

שיהיה לכולם תהליך קליטת עובדים מהנה , פשוט ומוצלח!

מידע נוסף

Leave a comment

עליך להיות מחובר בשביל לפרסם תגובה.