אין ספק שה 161 החדש גרם ללא מעט כאב ראש בקרב המעסיקים וחשבי השכר, מאחר שהם צריכים לבצע גם חישובים מורכבים, ובמקביל גם “לרדוף” אחר העובדים ולוודא שהם מילאו וחתמו על חלק ב’ ולבדוק שהעובדים לא רשמו סכומים לא נכונים..
בהדרכות ובהשתלמויות שאנו מקיימים מידי חודש לרו”ח וחשבי שכר, חוזרות שאלות רבות, אשמח לשתף את כולם בתשובות:
החל מ 7.1.24 מעסיקים יכולים לדווח על סיום עבודה של מועסק באמצעות מערכת מקוונת של רשות המסים, להסדרת כספי הפיצויים בעת עזיבת מקום עבודה.
צפו בהדרכה שהתקיימה השבוע ע”י עוקץ פנסיה.
בהדרכות ובהשתלמויות שאנו מקיימים מידי חודש לרו”ח וחשבי שכר, חוזרות שאלות רבות, אשמח לשתף את כולם בתשובות:
ב 4/1/22 TheMarker Labels פרסמו כתבה על תפעול פנסיוני, וקבעו כי עוקץ פנסיה מציעה את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, לשמירה על זכויות העובדים ולשקיפות מלאה למעסיקים, שעשויים לחסוך לא מעט זמן וכסף לחברות!
במהלך שנת הקורונה, אחת התופעות השכיחות הייתה הוצאת עובדים רבים לחופשה ללא תשלום. תופעה קיצונית זו יצרה לא מעט כאבי ראש בדיווח לקופות וזאת כיוון שעובדים שלא עבדו באותו חודש שכר (מאחר והיו בחל”ת כל החודש..) ישנה חובה לדווח אותם לקופה בשדה “סטטוס עובד בחודש משכורת ” – חופשה ללא תשלום.
בעת דיווח ראשון במבנה אחיד, עבור עובד חדש, כשהכספים לא נקלטים עבורו בקופה, עולה השאלה מי אחראי לטפל בשגיאות הנ”ל, האם המעסיק? הקופה? העובד? הסוכן? במאמר זה אנסה לעשות קצת סדר..
במאמר זה אתמקד בשני תהליכים החשובים הן למעסיקים והן לעובדים שהם מאד חשובים גם לכם המעסיקים ולא פחות חשובים לעובדים שלכם וככל שנפעל בתהליכים הנ”ל בצורה נכונה כך נמנע טעויות ונשמור על זכויות העובדים ועל חובותיו של המעסיק.