דגשים לדיווח נכון בעידן הקורונה
בעידן הקורונה, הסיטואציה השכיחה היא הוצאת עובדים לחל”ת (חופשה ללא תשלום) או פיטורים. אז איך מדווחים זאת במבנה האחיד?
עובד שהוצא לחל”ת
עובד הוצא לחל”ת במהלך החודש, במידה ועבור הימים שבהם הוא עבד, חובה לבצע לו הפרשה לתוכנית פנסיונית, מתוקף צו הרחבה לפנסיה חובה, אזי יש לדווח בשדה “סטטוס עובד בחודש משכורת”: חודשי/רגיל או שעתי/יומי, בהתאם לסוג המשרה הקיימת לו, לכן ניתן לראות שמבחינת הדיווח בחודש שכר זה לא חל כל שינוי.
הערה:
כאשר מדובר בהפרשה לקרן פנסיה ותיקה, אזי חובה לעדכן גם בשדה “חלקיות משרה” או בשדה “ימי עבודה בחודש”.
כאן ישנה משמעות לשיעור המשרה שלו באותו חודש, לעניין קביעת שיעור הקצבה בעתיד.
עובד הוצא לחל”ת מתחילת החודש, כלומר לא עבד כלל באותו חודש שכר, אזי כיוון שבאותו חודש שכר, לא יבוצעו לו הפרשות לקופות הגמל, יש לדווח בשדה “סטטוס עובד בחודש משכורת” חל”ת.
עובד שפוטר
במקרה זה יש לדווח בשדה “סטטוס עובד בחודש משכורת” עזיבת עבודה.
עזיבת עבודה מדווחת בחודש לאחר החודש שמבוצעת לו ההפרשה האחרונה. לדוגמה במידה והעובד פוטר ב 31/3/20 אזי בחודש אפריל, נבצע לו הפרשה עבור שכר 03/2020 ונדווח לו חודשי/רגיל או שעתי/יומי. ובחודש מאי, כאשר כבר לא תהיה לו הפרשה עבור שכר 04/2020, נדווח לו עזיבת עבודה.
הערות
משמעות דיווח חל”ת לעובד, היא שקרן הפנסיה תעדכן זאת באופן אוטומטי אצלה. בקרן הפנסיה ישנם ביטוחים מעבר לצבירת החיסכון, כגון: ביטוח למקרה מוות ולמקרה נכות (אובדן כושר עבודה), לכן קרן הפנסיה, במקום להוציא מכתב חוב למעסיק, היא תבצע גביה עבור שימור אותם רכיבים ביטוחים, מתוך הצבירה של העובד בקרן הפנסיה.
בקרן הפנסיה הזכויות נשמרות באופן אוטומטי ל 5 חודשים. בביטוח מנהלים מדובר על 3 חודשים, אבל כאן זה קצת יותר מורכב ונדרשת לרוב התערבות של העובד בנושא, בכל מקרה, אנו ממליצים שכל עובד ייצור קשר עם הקופה ו/או סוכן הביטוח שלו לקבלת ייעוץ.
עליכם להפיק דוח עזר ל 161 – לקוחות עוקץ פנסיה יכולים לבצע זאת באופן פשוט ומהיר מהאזור האישי בפורטל – לאחר מכן למלא טופס 161 ולמסור לעובד.
על העובד להמשיך טיפול מול סוכן הביטוח שלו ו/או הקופה, ופקיד השומה, במידת הצורך.
השתמשתי לראשונה בפונקציית יתרות פיצויים ל161 דרך האתר..
קודם כל סחתיין על המהירות שמקבלים תשובה. השירות הוא נגיש טוב וחשוב.
אני מרוצה משירותכם ! יישר כוח !
הראשונה. אודה ולא אבוש שבתחילה חששתי מאוד .. .
במסגרת תפקידי אני אחראית על ביצוע ופיקוח של למעלה מ 700
משכורות בתחום ההסעדה. כמות כזו של משכורות מצריכה
חברת תפעול מהירה, זמינה ואחראית בכל רגע נתון.
כמעט בכל שבוע ישנם היזונים חוזרים אשר מטופלים בצורה ברורה,
מתקבל מענה מיידי במייל, עם פניה לחברת הביטוח, משאירים
למעקב עד שהנושא מטופל ונסגר.
יש לי כמעט אפס תקלות בפוליסות, ועל כך אני מודה לכם עד מאוד!!!
ושוב, מודה לכם על שירות יוצא מן הכלל וממליצה עליכם בחום!
בזכות עוקץ פנסיה, גיליתי סכום כסף נכבד! והכל בלחיצת כפתור!!
ביקשתי אישור יתרות פיצויים מכל הקופות, לגבי עובד מסוים, ולא ידעתי, עד שנשלח אלי הדוח שלכם, שיש לו קופה במיטב דש! אז שוב תודה.
קיבלתי יחס מעולה מכל הצוות שתמך ועזר בכל שאלה, במלוא הסבלנות.
תודה גדולה לכולכם, ויישר כוח.